Regeneracja FAD|DPF

DLACZEGO FILTR SIĘ ZAPYCHA?

Filtr cząstek stałych (w skrócie DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules) jest filtrem montowanym w układach wydechowych silników wysokoprężnych (Diesla). Oczyszcza gazy spalinowe z cząstek sadzy. Wprowadzenie tego typu filtrów na szeroką skalę pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.

Samooczyszczanie filtra FAP / DPF przestaje być efektywne po przejechaniu określonej ilości kilometrów. Proponowana przez nas usługa przywraca jego sprawność eliminując konieczność wymiany tego drogiego elementu.

U nas:  Uzupełnianie płynu w filtrze mokrym.

 Filtr DPF, FAP regeneracja, czyszczenie

W przypadku trudności polegających na spadku mocy, trudności uruchomieniem silnika, wzrostem spalania paliwa, często przyczyną częściowo drożny filtr cząstek stałych (DPF, FAP, D.CAT).

Przestrzegamy Państwa przed skutkami usuwania filtrów cząstek stałych. Grozi to urtatą homologacji i w rezultacie zabraniem dowodu rejestracyjnego przez SKP, lub Policję. Usunięcie filtra obniża wartość rynkową samochodu. Policja posiada już odpowiedni sprzęt i już im kitu nie wciśniemy a kontrola przez Niemiecką Policję kończy się kilka tysiecy Euro kary i laweta do Polski.

Regeneracja jest więc jedynym słusznym wyborem nie tylko wtedy, gdy chcemy oszczędzić czy jeździć wygodnie, ale również jeśli nie chcemy łamać prawa. Usuwanie jest nielegalne i może zostać łatwo wykryte np. podczas przeglądu technicznego samochodu lub kontroli drogowej.

Bardzo duże znaczenie mają tutaj również mandaty, których wysokość jest bardzo wysoka zarówno w Polsce, jak również za granicą. Policja europejska traktuje brak filtra jako zagrażanie dla bezpieczeństwa – zarówno swojego, jak również innych uczestników ruchu.

Wymieńmy trzy podstawowe powody:

  1. Samochód, który nie ma już tego modułu, w momencie sprzedaży posiada mniejszą wartość, co jest pierwszym i najważniejszym argumentem potwierdzającą tezę, że usuwanie filtrów cząstek stałych to zły pomysł.
  2. Pozbawienie filtra DPF sprawia, że auto przestaje być ekologiczne i nie może otrzymać zielonej plakietki EURO4.
  3. Samodzielne usuwanie części jest jednoznaczne z utratą homologacji, bez której niemożliwe jest legalne uczestnictwo w ruchu drogowym.
  4. Rząd planuje w tym roku wprowadzić ustawę o obowiązkowym trzymaniu  w dowodzie rejestracyjnym raportu z badania emisji spalin (tak jak ubezpieczenie)